جوانان میل به کار ندارند و به علت بیکاری بار سنگینی به خود و خانواده تحمیل می‌کنند

روزنامه ابتکار نوشت: باید بپذیریم که فرهنگ کار و تلاش در اغلب جوانان ما بسیار پایین آمده و جوانان ما میل به کار و تلاش ندارند. پشت میزنشینی آفت کار بسیاری از جوانان شده است.

جوانان میل به کار ندارند و به علت بیکاری بار سنگینی به خود و خانواده تحمیل می‌کنند کد خبر: 615755 | ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۷:۴۰:۰۰ اعتمادآنلاین |

روزنامه ابتکار معتقد است فرهنگ کار و تلاش در جامعه پایین آمده و جوانان میل به کار ندارند!

به گزارش ابتکار، یکی از خصوصیت‌های شاخص و بارز جامعه کنونی ایران به رشد فزاینده جوانانی معطوف می‌شود که از تحصیلات آکادمیک برخوردار هستند و به علت بیکاری بار سنگینی به خود و خانواده خویش تحمیل می کنند. باید بپذیریم که فرهنگ کار و تلاش در اغلب جوانان ما بسیار پایین آمده و جوانان ما میل به کار و تلاش ندارند. پشت میزنشینی آفت کار بسیاری از جوانان شده است. بالا رفتن انتظارات و بی‌رغبتی جوانان به مشاغل یدی از پیامدهای کم‌رنگ شدن فرهنگ کار است که به نوعی مشاغل پشت میزنشینی اداری را آنچنان در افکار و اندیشه جوانان و نوجوانان در اولویت قرار داده است که رغبت و گرایش بسیاری از آنها را به فعالیت در مشاغل دیگر به شدت کاهش داده است.

این روزنامه یادآور شده است: خلاء نبودن فرهنگ کار، سبب شده است تا علی‌رغم واقعیت‌های موجود و با همه مشکلاتی که در حوزه اشتغال و فرصت‌های شغلی وجود دارد، در بسیاری از مشاغلی که مربوط به حوزه ی صنعت و یا زراعت و کشاورزی می‌باشد با کمبود نیروی انسانی و کار مواجه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *