افزایش مالیات دخانیات؛ به سود «سوداگران»‌ و به ضرر مصرف‌کنندگان

افزایش مالیات دخانیات؛ به سود «سوداگران»‌ و به ضرر مصرف‌کنندگان کد خبر: 599180 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۲۲:۱۰:۰۰ اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد نسبت به افزایش مالیات دخانیات هشدار داده و تاکید کرده این کار باعث سوپ «سرشار» سوداگران از یک سو و سوق مصرف‌کنندگان به سمت سیگارهای قاچاق و تقلبی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر، قدرت خرید سیگار برای مصرف‌کننده بزرگسال در ایران نزدیک به قدرت خرید مصرف‌کننده سیگار در افغانستان و لیبی است. با این تفاسیر و با در نظر گرفتن کلیه شرایط کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و منطقه‌ای و با توجه به افزایش نرخ پیش‌بینی شده در قانون دائمی مالیات ارزش افزوده، پر واضح است که اعمال هرگونه افزایش مالیات هیجانی و مضاعف نه‌تنها تاثیری بر میزان مصرف نخواهد داشت بلکه مصرف‌کنندگان را به سمت محصولات فریبنده قاچاق و تقلبی که متاسفانه تا حد زیادی در بازار موجود هستند سوق خواهد داد.

در ادامه گزارش دنیای اقتصاد آمده است: همچنین سود سرشاری را به جیب سوداگران بازار که همواره درصدد افزایش سهم خود بدون نظارت و هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در کشور، ایجاد اشتغال، رعایت استاندارد و پرداخت هرگونه مالیات و عوارض هستند، روانه می‌کند. لذا به قانون‌گذاران توصیه می‌شود با در نظر گرفتن همه این عوامل تاثیر‌گذار نسبت به حمایت از تولید قانونی داخلی و استاندارد تصمیم‌گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *