چادر سفیر سوئیس در قم پروتکل‌های پوششی بود؟

چادر سفیر سوئیس در قم پروتکل‌های پوششی بود؟ کد خبر: 599038 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۲ اعتمادآنلاین |

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در ارتباط با حجاب اسلامی سفیر سوئیس در بازدید از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد که این اقدام در چارچوب پروتکل‌های پوششی برای ورود به یک مکان عبادی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، «اریک مامر» این مطلب را روز جمعه در نشست با خبرنگاران از بروکسل مطرح کرد و گفت: ما تمایلی نداریم وارد این موضوع شویم. اولا ما در جریان جزئیات نیستیم و درثانی این یک سفر خاص است که ما درباره آن اظهارنظر نمی‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال اینکه «آیا با توجه به حوادث اخیر این مساله قابل پذیرش است که سفیر یک کشور اروپایی در ایران چادر سر کند» افزود: من علاقه شما را به این موضوع درک می‌کنم، اما این موضوع دارای ابعاد مختلفی است.

سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن تکرار اظهارات مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران ادامه داد: گمان می‌کنم نیازی نباشد که ما دوباره بیانیه‌ها و اظهارات نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و سخنگوهایش درباره حقوق زنان در این را تکرار کنیم؛ اما بازدید از مکان‌های عبادی موضوع دیگری است.

وی تصریح کرد: این دو مقوله جداست و ما وارد بحث درباره بازدید از یک مکان عبادی نخواهیم شد. موضع ما درباره حقوق زنان ایرانی در ایران روشن است [..]و این مساله از پوشیدن چادر هنگام ورود به یک مکان عبادی، خواه در اروپا باشد خواه یک کشور ثالث، جداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *