همه چیز در مورد سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران

نمایشگاه کتاب امسال، از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت تا شنبه 29 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود و ساعت کاری نمایشگاه ۱۰ تا ۲۰ است که پنج‌شنبه و جمعه می‌شود ۱۰ تا ۲۱.

همه چیز در مورد سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران کد خبر: 659128 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰ اعتمادآنلاین |

نمایشگاه کتاب امسال، از چهارشنبه ۱۹م تا شنبه ۲۹م اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود. ساعت کاری نمایشگاه ۱۰ تا ۲۰ است که پنج‌شنبه و جمعه می‌شود ۱۰ تا ۲۱.

به گزارش کانال احسان رضایی (نویسنده)، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو برای رفتن به نمایشگاه، ایستگاه‌های شهید بهشتی (خط‌های ۱ و ۳ مترو) و مصلی (خط ۱) هستند.

همزمان، نمایشگاه مجازی (در آدرس book.icfi.ir) هم برپاست که بُن کتاب را فقط می‌شود در بخش مجازی خرج کرد. (امسال بن کتاب دانشجویی ۷۰۰هزار تومان است که باید خود دانشجو ۴۲۰هزار تومان بدهد و دولت ۲۸۰هزار تومان می‌گذارد رویش.)

اغلب ناشرانی که پارسال در نمایشگاه شرکت نکردند، به خاطر افت فروش پارسالشان، امسال حضور دارند. ناشران عمومی در شبستان اصلی و ناشران کودک و دانشگاهی در رواق‌های جنبی مستقر هستند. (تجربه نشان داده اطلاع‌رسانی محل استقرار ناشرها، تا چند روز اول خیلی جواب نمی‌دهد و بهتر است خودتان به صفحات مجازی ناشر مورد نظرتان سر بزنید.)

طبق آمار رسمی رشد متوسط قیمت کتاب در سال‌های اخیر، این‌طوری بوده: از ۳۶هزار و ۲۰۰ تومان (سال ۱۳۹۹)، ۵۴هزار و ۱۰۰ تومان (سال ۱۴۰۰)، ۸۳هزار و ۳۰۰ تومان (سال ۱۴۰۱)، ۱۲۲هزار و ۴۵۰ تومان (سال ۱۴۰۲) به ۱۷۴هزار و ۵۰۰ تومان (فروردین ۱۴۰۳). این اعداد یعنی که تا می‌توانید در نمایشگاه بگردید و کتابهای چاپ سال‌های قبل را پیدا کنید.

اگر اهل کتابهای خارجی است، همان روزهای اول به این بخش سر بزنید که قرار است ۴۵ درصد تخفیف داشته باشد و اگر اینطوری بشود، با فرض محاسبه با ارز روز، قیمت تمام‌شده از سامانه سنا هم مناسبتر درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *