در خواست کی‌یف از آلمان برای دریافت زیردریایی و ناوچه بعد از تانک

در خواست کی‌یف از آلمان برای دریافت زیردریایی و ناوچه بعد از تانک کد خبر: 594240 | ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۱۸:۴۸:۴۷ اعتمادآنلاین |

آندری ملنیک معاون وزیر امور خارجه اوکراین با طرح درخواست کمک برلین برای تقویت توانایی دریایی کشورش، خواستار دریافت یک فروند زیردریایی و یک فروند ناوچه خارج از رده ارتش آلمان شده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلمان به تازگی ضمن موافقت با تحویل ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین، اعلام کرد که به دیگر کشورها اجازه خواهد داد تانک های ساخت آلمان را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند.

این درحالی است که دولت آلمان بعد از فشار چندماهه واشنگتن و هم پیمانانش در ناتو، راضی به ارسال تانک به اوکراین شد.

ملنیک که تا اکتبر ۲۰۲۲ سفیر کشورش در برلین بوده، امروز در حساب توئیتری خود نوشت: آلمان یک ماه پیش ناوچه لوبک را پس از ۳۲ سال خدمت، بازنشسته و از خدمت خارج کرد. در صورت وجود اراده سیاسی، امکان تحویل این شناور به اوکراین برای نبرد با زیردریایی ها و ناوهای جنگی روسیه در دریای سیاه، وجود دارد.

وی که به اظهارنظرهای غیردیپلماتیک و جنجال برانگیز شهرت یافته، افزود: حتی در صورت امکان پذیر نبودن تحویل کامل این ناوچه، جنگ افزارهای نصب شده در ان مانند موشک های "سی اسپارو" و "هارپون" می تواند در اختیار ارتش اوکراین قرار داده شود.

ملنیک در پیام توئیتری دیگری از آلمان درخواست کرد که یکی از ۶ فروند زیردریایی مشغول به کار خود را در اختیار اوکراین قرار دهد و افزود: با توجه به ساخت "کلاس اچ دی دبلیو ۲۱۲ ای" از بهترین زیردریایی های جهان در آلمان که ارتش این کشور ۶ فروند از آنها را در اختیار دارد، چرا یکی از آنها را به اوکراین فرستاده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *