درباره تبادل زندانیان با آمریکا 1 سال پیش توافق کردیم؛ درخصوص نحوه تبادل هم صورت‌جلسه امضا کردیم

وزیر امور خارجه ایران گفت: در خصوص تبادل زندانیان با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی و مورد توجه ایران، صورت‌جلسه‌ای بین نماینده فرستاده آمریکایی و طرف ایرانی امضاء شد.

درباره تبادل زندانیان با آمریکا 1 سال پیش توافق کردیم؛ درخصوص نحوه تبادل هم صورت‌جلسه امضا کردیم کد خبر: 610035 | ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۴:۲۰:۰۰ اعتمادآنلاین |

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به بیروت در پاسخ به سوالی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و آخرین تحولات در این ارتباط، گفت: ما در خصوص تبادل زندانیان با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. آنها یک خانم دیپلمات انگلیسی را به عنوان نماینده خودشان به ما معرفی کردند. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی و مورد توجه ایران، صورت‌جلسه‌ای بین نماینده فرستاده آمریکایی و طرف ایرانی امضاء شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که ما هیچ محدودیت زمانی برای انجام تبادل در سریع‌ترین زمان ممکن نداشتیم، تصریح کرد: اما به دلیل برخی ملاحظات طرف آمریکایی، ماه‌ها اجرای این توافق و صورت‌جلسه به تعویق افتاد.

امیرعبداللهیان افزود: تا این‌که در هفته‌های گذشته قرار شد آن صورت‌جلسه مجددا به‌روزرسانی شود. به‌روزرسانی این سند در دستور کار ما است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما موضوع زندانیان را یک مسئله کاملا انسانی می‌دانیم و بر انجام آن بر اساس توافقی که می‌شود، تأکید داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *