از خبر خوش تا خبر بد؛ از ارتباطات تا آموزش‌وپرورش

از خبر خوش تا خبر بد؛ از ارتباطات تا آموزش‌وپرورش کد خبر: 592708 | ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۰۰:۲۴:۳۲ اعتمادآنلاین |

تهران و شهرهای بزرگ آلوده‌اند و نفس‌کشیدن در آن‌ها سخت است. در همین روزهای آلوده، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز اول بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

کی بود کی بود من نبودم

آموزش‌وپرورش نگران استمرار آموزش غیرحضوری شده است و بیانیه داده که چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و از افت تحصیلی محصلان نالیده است.

این وسط رئیس سازمان محیط‌زیست مملکت درآمده گفته تطعیلی‌ها کمکی به حل بحران آلودگی نمی‌کند و نباید از این پس مدرسه‌ها تعطیل شوند.

البته این مسوول محیط‌زیستی گویا نمی‌داند که دست‌کم تعطیلی‌ها شمار زیادی از نونهالان و نوجوانان مملکت را از شر گازهای آلوده هوا دور می‌دارد.

و البته بد نیست در کنار آن بیانیه و این اظهارنظر، اشاره‌ای هم بکنیم به مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران که گفته روی‌مان نمی‌شود درباره هوای پاک برای مردم حرف بزنیم چون کاری برای آن نشده است.

البته فراموش نکنیم که آقای چمران بیش‌از ۱۰سال در شورای ‌شهر تهران و خصوصا در مقام رئیس این شورا حاضر بوده.

مادر کیان بی‌کار می‌شود؟

تا حرف آموزش‌وپرورش و نگرانی‌اش برای افت تحصیلی شد، این را هم بگوییم که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان روز گزارش داده زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، کودک جان‌باخته در اعتراضات اخیر، پس از حضور در هنرستان فاطمیه ایذه از سوی حراست اداره آموزش و پرورش ایذه احضار و به او گفته شد «تا اطلاع قانوی حق حضور در مدرسه را ندارد.»

بودجه سلامتی آب می‌رود

تا بحث سلامتی در میان است، اشاره‌ای هم کنیم به این خبر که در بودجه سال آینده، دولت ابراهیم رئیسی، نقشه کشیده که اعتبارات مربوط به یارانه شیر خشک، کاهش فرانشیز، داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج و طرح دارویاری کم شود- این‌ها را رئیس سازمان غذاودارو خبر داده.

خبر خوش وزیر ارتباطات: اینستاگرام و واتس‌آپ، وصل نمی‌شوند

وزیر ارتباطات برای‌مان خبرهای خوشی دارد و گفته است در دو روز آینده درباره اینترنت خبرهای خوشی خواهیم شنید که احتمالا یکی‌از آن‌ها رفع فیلتر کلاب‌هاوس است اما خاطرمان را جمع کرده که فعلا اینستاگرام و واتس‌آپ رفع فیلتر نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *