از توییتر تا سرطان

از توییتر تا سرطان کد خبر: 596208 | ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۲۳:۴۹:۳۰ اعتمادآنلاین |

در روزی که توییتر در ترکیه قطع شد و شمار جان‌باختگان زلزله روبه‌افزایش است، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

تا حرف از صداقت شد، صدا قطع شد

از ترکیه و سوریه خبر رسید که شمار جان‌باختگان زلزله هولناک اخیر در این دو کشور به بیش‌از ۱۱هزارو ۲۰۰تن رسیده است.

با این‌که شبکه‌های اجتماعی در فرآیند امدادرسانی به زلزله‌زدگان یاری‌رسان بوده‌اند، تا انتقاد‌ها از وضع امدادرسانی دولت اسلام‌گرای اردوغان بالا گرفت، توییتر در این کشور فیلتر شد.

احزاب و گروه‌های اپوزیسیون دولت اردوغان به‌شدت از شیوه رسیدگی دولت او به زلزله‌زدگان انتقاد کرده‌اند.

اختلافات و بی‌اعتمادی‌ها

رهبرانقلاب در دیدار سالانه با فرماندهان نیروهای هوایی ارتش امروز نسبت به بروز بی‌اعتمادی میان مردم و حکومت هشدار دادند و «تلاش برای فعال کردن اختلافات بر سر مساله زن، شیعه سنی و اختلاف نسلی» را کار دشمن برشمردند.

زلسنکی این‌جا و آن‌جا…

ناگهان خبر آمد زلنسکی، رئیس‌جمهور دولت اوکراین، از لندن سردرآورد و در نشست مشترک پارلمان‌های انگلیس و نیز در دیدار با نخست‌وزیر بریتانیا، بر دریافت کمک‌های نظامی و مالی بیش‌تر پای فشرد.

کدام جشنواره؟!

وزیر ارشاد امروز گفت «همه تحلیلگران و کسانی که مسائل سینمای ایرانی را دنبال می‌کنند، اذعان دارند امسال جشنواره فیلم فجر با رونقی بسی بیشتر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است.»- سوال این جا است که او واقعا درباره‌ی جشنواره فیلم امسال حرف می‌زند یا جشنواره‌ای خیالی در نظرش بوده؟

مرگ وکیل جوان

کانون وکلای کرمان بدون اشاره به جزئیات، روز چهارشنبه از درگذشت مریم آروین، وکیل دادگستری که دو ماه پیش از زندان آزاد شد، خبر داد.

علیه سرطان

از اتحادیه اروپا خبر آمده بررسی طرح‌های مربوط به ممنوع کردن مصرف «مواد شیمیایی ابدی» یا پی‌اف‌ای‌اس را که مصارف فراوانی در وسایل و تجهیزات پزشکی، در صنایع هواپیما، قطار و خودروها و پارچه و پوشش مبلمان دارد، آغاز کرده چراکه این مواد خطرات فراوانی برای سلامتی بشر و محیط‌زیست دارند- ازجمله سرطان‌زا هستند.

سرطان علیه خاطرات

خبر رسید که میرسلاو چیرو بلاژویچ سرمربی اسبق فوتبال مردان ایران پس‌از سال‌ها مبارزه با سرطان سرانجام در ۸۷سالگی، درگذشت. او اگرچه نتوانست با ایران به جام جهانی ۲۰۰۲ برسد اما چهارسال پیش‌از آن با کرواسی به مقام سوم جهان رسیده بود.

و سرانجام این‌که در مهم‌ترین بازی لیگ برتر فوتبال مردان ایران در آبادان پرسپولیس ۲ به یک از سد صنعت‌نفت آبادان گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *