محمدبن‌سلمان چه شروطی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو گذاشته؟

محمدبن‌سلمان چه شروطی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو گذاشته؟ اعتمادآنلاین |

سایت عبری زبان اروتز شیفا اعلام کرد که شروط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل هیچ ارتباطی با مسئله فلسطین ندارد و با میانجیگری نزد آمریکا و کنگره برای اصلاح روابط با عربستان ارتباط دارد. بر اساس شروع اولیه ولیعهد عربستان، اسرائیل لازم نیست برای حل نزاع با فلسطینی‌ها تلاش کند بلکه تنها از الحاق منطقه ج در کرانه باختری خودداری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سعودی لیکس، این سایت اعلام کرد، عربستانی‌ها می‌خواهند قیمومیت اردن بر مسجد الاقصی لغو شود. عربستانی‌ها به سادگی حاضرند در ازای داشتن نقشی در مسجد الاقصی و توافق صلح با رژیم صهیونیستی مسئله فلسطین را کنار بگذارند.

به رغم این امتیازها این سایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست در برابر این خواسته‌ها تسلیم نشود و حاکمیت اسرائیل را حداقل به ۳۰ درصد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با آن توافق کرده بود گسترش دهد. رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان گزینه دیگری جز قبول واقعیت نخواهند داشت.

این سایت اعلام کرد، محمد بن سلمان به فکر پیوستن به توافق‌های ابراهیم به عنوان وسیله‌ای برای وادار کردن اسرائیل به عدم الحاق اراضی فلسطینی نیست بلکه دلایل بسیار با اهمیت‌تری پشت این مسئله است. محمد بن سلمان می‌خواهد روابط با بایدن را اصلاح کند. بایدن می‌خواهد قبل از آنکه عربستانی‌ها به سمت چین و روسیه بروند روابط را با آنها اصلاح کند.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که نتانیاهو با عربستان برای امضای معامله عادی سازی روابط تماس‌های فوری و محرمانه‌ای دارد.

از زمان انتخابات، نتانیاهو تماس‌هایی در پشت پرده جهت فراهم کردن شرایط برای امضای معامله تاریخی میان رژیم صهیونیستی و عربستان برقرار کرده است.

تحلیلگران هرگونه پیشرفت در معامله عادی سازی روابط با عربستان را یک جایزه واقعی به رغم اهمیت عادی سازی روابط با ابوظبی می‌دانند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *