شر‌ط‌وشروط مشاور اسد برای پذیرش کمک‌های غرب به زلزله‌زدگان سوری!

شر‌ط‌وشروط مشاور اسد برای پذیرش کمک‌های غرب به زلزله‌زدگان سوری! کد خبر: 596275 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۳:۱۴:۲۴ اعتمادآنلاین |

بثینه شعبان، مشاور ویژه «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که کشورش از هرگونه ابتکار کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای کمک به مقابله با پیامدهای فاجعه بار زلزله استقبال می‌کند، مشروط بر اینکه همراه با سیاسی‌کاری نباشد.

به گزارش ایلنا، شعبان گفت: «سوریه ساعاتی پس از وقوع زلزله از کشورهای عضو سازمان ملل، آژانس‌های وابسته به آن و صندوق‌های مرتبط، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط با کمک‌های انسان‌دوستانه درخواست کمک بر اساس معیارها و استانداردهای سازمان ملل و با هماهنگی دولت سوریه را ارائه کرد مشروط بر اینکه سیاسی نباشد».

وی تاکید کرد: «ما کمک غرب را می‌پذیریم و اگر آمریکا و اتحادیه اروپا پیشنهاد ارائه کمک بدهند، می‌پذیریم، اما به رغم درخواست رئیس صلیب سرخ جهانی از همه این کشورها، هیچ کمکی در این زمینه ارائه نکرده‌اند».

شعبان گفت: «غرب به تروریست‌های حاضر در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه کمک می‌کند و در وهله نخست بر حفاظت از داعش، جبهه النصره و کلاه سفیدها تمرکز کرده و به مناطقی که اکثریت مردم سوریه در آن زندگی می‌کنند، اهمیتی نمی‌دهد».

وی تصریح کرد: «بسیاری از کشورهای دوست و برادر برای مقابله با پیامدهای این فاجعه به سوریه کمک ارسال کرده‌اند اما کشورهای غربی مدعی هستند که ارائه این کمک‌ها ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است، حال آنکه این قطعنامه‌ها به وضوح تاکید می‌کند که کمک های بشردوستانه از هیچ تحریمی پیروی نکرده و ارسال آنها در شرایط وقوع بلایای طبیعی و حملات تروریستی مجاز است و وضعیت سوریه نیز مصداق این موارد می‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *