دفاع روزنامه دولت از افزایش دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم

دفاع روزنامه دولت از افزایش دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم کد خبر: 598380 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۹:۲۰:۴۱ اعتمادآنلاین |

روزنامه دولتی ایران از افزایش دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم دفاع و تاکید کرده این اتفاق نه‌تنها باعث افزایش تورم نمی‌شود بلکه باعث افزایش بهره‌وری و کاهش اخراجی‌ها می‌شود.

به گزارش ایران، سال 1401 درحالی آغاز شد که 15 میلیون کارگر با خاطری آسوده به دلیل افزایش واقعی دستمزد پایه به میزان 57 درصد، تحویل سال‌جاری را کنار خانواده‌هایشان سپری کردند. امسال هم دولت سیزدهم با همان رویه سال گذشته که مبتنی بر عدالت‌محوری و بهبود معیشت کم‌درآمدهاست بر تعیین دستمزد واقعی متناسب با نرخ تورم و سبد معیشت برای سال آینده اصرار دارد.

این روزنامه در ادامه با بیان این مطلب که «افزایش دستمزد کارگران عامل اصلی نرخ تورم نبوده و نیست بلکه باعث افزایش بهره‌وری و کاهش میزان اخراجی‌ها می‌شود» تاکید کرده است: بررسی‌ها بازار کار نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته سرکوب شدید دستمزدها منجر به کمبود کارگر، بی‌انگیزگی شدید نیروی کار، کاهش بهره‌وری و رقابت‌پذیری و از همه مهم‌تر کاهش رفاه شده بود، اما امسال افزایش ۵۷ درصدی دستمزد باعث شد نه تنها نیروی کار تعدیل نشود، بلکه سبد معیشت کارگران نیز تا حدودی جبران شود. حالا به نظر می‌رسد دولت با توجه به رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های سبد معیشت که گفته می‌شود بیش از 10 میلیون رشد داشته است، توصیه‌اش به عنوان یکی از اضلاع سه‌گانه شرکای اجتماعی در کمیته دستمزد شورای‌عالی کار، افزایش حداقل نرخ دستمزد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *