گاندی جدیدی در راه است؟

گاندی جدیدی در راه است؟ کد خبر: 590904 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۳:۴۷:۱۱ اعتمادآنلاین |

راهول گاندی، سیاستمدار اپوزیسیون هند، از 7 سپتامبر در سراسر کشور راهپیمایی خود را آغاز کرده است. راهپیمایی او از جنوب شبه قاره آغاز شده و مقصدش شمال است. نه تنها صدها نفر از هواداران حزب کنگره که او رئیس آن بود، وی را همراهی می کنند، بلکه بسیاری از مردم، به ویژه از روستاهای هند که گاندی عمدتا در آن سفر می کند، مدتی او را همراهی می کنند. شماری از دانشجویان نیز به راهپیمایی پیوستند تا با گاندی در مورد مسائل آموزشی صحبت کنند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، از سایت آلمانی "تاگس سایتونگ"، از زمانی که گاندی راهپیمایی خود را آغاز کرد، بیش از پیش مشهور شد و توجه مطبوعاتی مثبت زیادی دریافت کرد. این برای حزب کنگره غیرعادی است. این حزب چندین دهه بر هند حکومت کرد، اما به طور پیوسته محبوبیت خود را عمدتا به نفع حزب ملی گرای هندو از دست داد. این حزب در انتخابات عمومی 2014 و 2019 بر حزب کنگره پیروز شد.

در سال های اخیر اوضاع به نفع گاندی خوب پیش نرفت. از او به عنوان پسر نخست وزیر سابق راجیو گاندی، انتظارات زیادی می رفت که به ندرت آنها را عملی کرد. اما اکنون راهول گاندی تقریبا هر روز با انتشار اخبار و گزارش ها در روزنامه‌های منطقه ای، توجهات را جلب می کند. از جمله همراهان شناخته شده او، راغورام راجان، رئیس سابق بانک مرکزی هند است. حزب حاکم به سرعت از این اقتصاددان انتقاد کرد. پوجا بات، بازیگر سرشناس و کونال کامرا، کمدین نیز مدتی در کنار گاندی راهپیمایی کردند.

گزارش‌های مربوط به اقدامات گاندی، عمدتا در مورد انتقاد او از دولت است. این هفته طی تظاهراتی در قلعه سرخ دهلی، او گفت: «نفرت بین هندوها و مسلمانان برای منحرف کردن تمرکز از مشکلات واقعی گسترش می‌یابد.» او در سراسر کشور درباره بیکاری و شکاف در جامعه در راستای خطوط مذهبی صحبت می‌کند. پویش او می خواهد نشان دهد که «هند واقعی» بر خلاف دولت فعلی هند، باز و همراه است.

در ابتدا، حزب حاکم سعی کرد راهپیمایی او را نادیده بگیرد. اما هر چه گاندی بیشتر به سمت شمال حرکت می کرد، بیشتر مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال، زمانی که او به دهلی رسید، در بنای یادبود آتال بیهاری واجپایی، نخست وزیر سابق حزب حاکم گل گذاشت. امری که بیشتر به بحث ها درباره او دامن زد.

هنوز معلوم نیست راهپیمایی راهول گاندی به کجا ختم خواهد شد. تا کنون، این اقدام به او شهرت قابل توجهی بخشیده، اما حزب کنگره او هنوز در بحران است. شنیده ها حاکی از آن است که راهپیمایی گاندی پس از 150 روز طبق برنامه به پایان نمی رسد، بلکه همچنان ادامه خواهد داشت. حزب کنگره این را رد می کند که این یک کارزار انتخاباتی است. اما سیاستمداران آن مدت هاست که برای انتخابات 2024 آماده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *