کیم‌جونگ‌اون نفر شماره ۲ در دستگاه نظامی کره‌شمالی را اخراج کرد

کیم‌جونگ‌اون نفر شماره ۲ در دستگاه نظامی کره‌شمالی را اخراج کرد اعتمادآنلاین |

رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که «پاک جونگ چون» دومین مقام نظامی قدرتمند پس از رهبر از کار برکنار شده است.

به گزارش شفقنا و به نقل از رویترز، پاک، نایب رئیس کمیسیون مرکزی نظامی حزب حاکم و دبیر کمیته مرکزی این حزب، در نشست سالانه کمیته هفته گذشته جای خود را به «ری یونگ گیل» شد.

هیچ دلیلی برای تغییر ذکر نشده است. پیونگ یانگ مرتباً رهبری خود را اصلاح می کند و گردهمایی حزب پایان سال اغلب برای اعلام تعدیل پرسنل و تصمیمات سیاسی اصلی استفاده می شود.

تلویزیون دولتی پاک را نشان داد که در طول جلسه با سر پایین در ردیف اول نشسته بود در حالی که سایر اعضا دستان خود را برای رای دادن در مورد مسائل پرسنلی بالا می بردند. بعداً صندلی او خالی نشان داده شد.

او همچنین در عکس‌هایی که روز دوشنبه توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی از بازدید کیم در روز سال نو از کاخ خورشید غایب بود، برخلاف ماه اکتبر که پاک کیم را در سفرش همراهی کرده بود.

کمیسیون مرکزی نظامی این حزب که ریاست آن را کیم برعهده دارد، قدرتمندترین نهاد تصمیم گیری نظامی این کشور و بالاتر از وزارت دفاع محسوب می شود.

جایگزینی پاک در حالی صورت گرفت که رهبر کره شمالی خواستار توسعه موشک های بالستیک قاره پیما و زرادخانه هسته ای بزرگتر برای مقابله با ایالات متحده و کره جنوبی به عنوان کلید راهبرد دفاعی این کشور منزوی در سال 2023 شده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف