کدام کشورها بیشترین کمک را به سوریه زلزله زده رساندند

کدام کشورها بیشترین کمک را به سوریه زلزله زده رساندند کد خبر: 597726 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۲۳:۵۵:۳۱ اعتمادآنلاین |

عراق و امارات در صدر فهرست کشورهای کمک ‌کننده به سوریه پس از زلزله ویرانگر اخیر قرار گرفتند.

به گزارش میدل ایست نیوز از «بغداد الیوم»، بر اساس گزارش دیده ‌بان حقوق بشر سوریه، مقادیر زیادی کمک‌ های بشردوستانه از حدود ۲۳ کشور عربی و خارجی از طریق مرزهای زمینی و هوایی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه وارد شده است تا به آسیب ‌دیدگان زلزله فاجعه ‌باری که هر دو منطقه در شمال غرب سوریه و استان های تحت کنترل دولت از جمله استان های لاذقیه، طرطوس، حلب و حماه را تحت تاثیر قرار داد، کمک رسانی کنند.

بر اساس اسناد دیده‌ بان حقوق بشر سوریه، تاکنون 147 فروند هواپیمای کمک ‌رسانی به فرودگاه ‌های بین ‌المللی واقع در مناطق تحت کنترل دولت سوریه رسیده است.

در همین حال، صدها کامیون حامل کمک های بشردوستانه ارائه شده توسط کشورهای عربی، خیرین و سازمان های محلی وارد سوریه شده است.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، عراق در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که از طریق صدها کامیون، کمک‌های زمینی را به سوریه رساندند و امارات متحده عربی نیز بیشترین کمک ها را از طریق خطوط هوایی به سوریه رسانده است.

به گفته منابع دیده ‌بان حقوق بشر سوریه، کاروان بزرگ کمک‌های عراقی امروز در بزرگراه طرطوس – لاذقیه در مسیر شهر الجبله که از مناطق آسیب ‌دیده در استان لاذقیه است، مشاهده شد.

دیده ‌بان حقوق بشر سوریه دیروز اعلام کرد که یک کاروان از کمک ‌های عراقی متشکل از 70 خودرو به گذرگاه البوکمال در استان دیرالزور در مناطق تحت کنترل دولت سوریه رسید که حامل مواد امدادی، مواد غذایی، سوخت، آمبولانس و خودروهای امدادی برای زلزله زدگان بود.

کاروان امدادی دیگری نیز از عراق وارد استان لاذقیه شد که حامل لوازم پزشکی و غذایی، نانوایی سیار و بیمارستان صحرایی با کادر پزشکی متخصص برای حمایت از خانواده‌های زلزله ‌زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *