مسیر همکاری اقتصادی ایران و سوییس تسهیل می‌شود؟

مسیر همکاری اقتصادی ایران و سوییس تسهیل می‌شود؟ کد خبر: 601490 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۴:۴۴:۰۷ اعتمادآنلاین |

اتاق بازرگانی ایران در سال‌های گذشته، برنامه‌های گسترده‌ای در مسیر همکاری با سفرا و مقامات سیاسی داشته که می‌توانند در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو طرف راهگشا باشند و در ادامه این مسیر رییس اتاق بازرگانی ایران با سفیر جدید ایران در سوییس دیدار و گفت و گو کرده و دو طرف راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و سوییس را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، محمود بریمانی، سفیر جدید ایران در سوئیس با حضور در اتاق ایران با غلامحسین شافعی رئیس این اتاق، دیدار و دو طرف درباره ظرفیت‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در راستای توسعه همکاری با اروپا گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این جلسه بر ضرورت تقویت روابط اتاق‌های ایران و سوئیس به عنوان نمایندگان بخش‌های خصوصی دو کشور تأکید و عنوان شد هم اکنون برخی شرکت‌های سوئیسی در بخش‌های غذایی و دارویی در ایران فعالیت می‌کنند که لازم است این فعالیت‌ها با محوریت بخش خصوصی و همکاری‌های دوجانبه گسترش و تعمیق یابد.

طرفین همچنین با متنوع توصیف کردن فعالیت‌های تجاری و صنعتی در کشور سوئیس، تمرکز صادرات سوئیس را بر محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی دانستند که می‌تواند زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه باشد.

پایداری و ارتقای روابط دو کشور و وابستگی آن به توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو طرف از سایر مواردی بود که سفیر جدید ایران در سوئیس بر آن تأکید کرد.

همچنین اتاق ایران علاقه‌مندی خود را برای تبادل هیات‌های تجاری و اقتصادی با سوئیس اعلام کرد که مورد استقبال سفیر جدید ایران در این کشور قرار گرفت. همچنین در خصوص مطالعات تهاتر و همکاری در زمینه انتقال دانش روش‌های نوین آبیاری نیز در این جلسه بحث و گفتگو صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *