قیمت فرش ۷۰۰ شانه کاشان

در هنگام خرید فرش، قیمت آن از ملاک های مهم این امر است. قیمت فرش در واقع در تعیین ارزش این محصول مهم بوده و ضروری است. در تعیین قیمت فرش عوامل موثر زیادی دخالت دارند. قیمت هر نوع فرش یا نحوه تولید مانند نوع دستگاه بافنده، اندازه و ابعاد فرش و دستباف یا ماشینی بودن آن به عوامل مختلفی مانند جنس الیاف، مقدار تراکم فرش و همچنین تعداد رنگ های قالی بستگی دارد. فرش ۷۰۰ شانه جز فرش های ارزان و پر فروش در بازار است که خرید آن توسط همه اقشار جامعه ممکن است. فرش 700 شانه ارزان قیمت در انواع مختلفی بافت می شوند. به عنوان مثال؛ فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی، فرش ۷۰۰ شانه واقعی، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، فرش با طرح ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ و فرش ۷۰۰ شانه ترک از انواع این نوع فرش است.

 ادامه این بحث درباره عوامل موثر بر قیمت قالی ۷۰۰ شانه است. قالی ۷۰۰ شانه در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید می شود. حتما می دانید که فرش ۷۰۰ شانه در سایز و ابعاد بزرگ تر دارای قیمت بالاتر نیز می باشد. فرش های ۷۰۰ شانه کاشان در سایز سازمانی و استاندارد به سه بخش قسمت می شوند. این سه سایز، فرش ۷۰۰ شانه ۶ متری، فرش ۷۰۰ شانه ۹ متری و فرش ۷۰۰ شانه ۱۲ متری می باشد که بدین شکل تولید شده و به بازار عرضه می گردد. قالی ۷۰۰ شانه بسته به خواسته مشتری و یا نیاز بازار در قالب های سفارشی نیز قابل تولید است. دلیل بالاتر بودن قیمت فرش ۷۰۰ شانه در ابعاد بزرگتر، استفاده بیشتر الیاف و مواد بوده که باعث می شود هزینه آن افزایش یابد. علاوه بر آن قالی ۷۰۰ شانه بسته به سایز و نوع فرش نیز قیمت گذاری می شود.

انواع فرش ۷۰۰ شانه

در مثال دیگر فرش ۷۰۰ شانه که تراکم بالایی داشته و همچنین در ابعاد و سایز بزرگتر تولید شده نسبت به قالی ۷۰۰ شانه سایز کوچک تر گران تر می باشد. برای تولید هر نوع فرش ۷۰۰ شانه سه نوع نخ استفاده می شود. این سه نوع نخ شامل نخ تار، نخ پود و نخ خاب می شود. هر کدام از الیاف قالی ۷۰۰ شانه بافته شده از جنس های مخصوص است. نخ های پود که در قالی ۷۰۰ شانه استفاده می شود از جنس پنبه، جوت و کنف می باشد. قیمت قالی ۷۰۰ شانه که با نخ تار و پود پنبه بافته شده، از فرش ۷۰۰ شانه تهیه شده با نخ تار و پود کنف و جوت بیشتر است. قالی ۷۰۰ شانه با نخ تار و پود پنبه منعطف تر بوده و با تا خوردن حالت شکستگی پیدا نمیکند. تقریبا هشتاد درصد فرش از نخ خاب تشکیل شده است. می توان گفت که نخ خاب با قیمت فرش رابطه مستقیم دارد.

تنوع نقشه فرش 700 شانه زیاد هست و امرزوه با کمک طراحان حرفه ای امکان تولید فرش وینتیج با دستگاه 700 شانه نیز هست

فرش وینتیج چیست ؟

فرش وینتیج سبکی از فرش ماشینی که به صورت کهنه نما و قدیمی طراحی شده که نقشه های ان کهنه و قدیمی میباشد. این نوع فرش ها بر گرفته از فرش های کهنه و عتیقه فرش دستبافت هستند که بوسیله دستگاه فرش بافی تولید میشوند.

 این نخ در دوام و کیفیت فرش بسیار موثر است. نخ خاب در واقع با الیاف پلی استر، نخ بی سی اف و نخ اکرولیک تهیه می شود. در بین این الیاف، الیاف اکرولیک که در قالی ۷۰۰ شانه استفاده می شود کیفیت بالاتری دارد و تقریبا با نخ پشم قالی دستباف مشابهت دارد. این الیاف در مدت طولانی تری دوام خود را حفظ می کند‌. الیاف اکرولیک بدون پرز بوده و به هیچ عنوان ایجاد حساسیت و آلرژی نمی کند. در فرش های طرح ۷۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی، الیاف های پلی استر و بی اس اف به کار می روند. به دلیل استفاده این الیاف در فرش، قیمت آن نیز ارزان تر بوده و نسبت به قالی ۷۰۰ شانه قیمت پایین تری دارد. این الیاف در واقع جنس پلاستیکی دارند و طبیعتا دوام و کیفیت آن ها نسبت به الیاف اکرولیک کمتر بوده و ماندگاری کمتری دارند.

الیاف به کار رفته در فرش ۷۰۰ شانه

 قالی های ۷۰۰ شانه با الیاف اکرولیک بالاترین قیمت را در بین انواع فرش ۷۰۰ شانه دارند. در واقع قیمت بیشتر این الیاف و همچنین کیفیت بیشتر باعث افزایش قیمت این فرش شده است. این فرش بافته شده با تراکم بیشتر و همچنین الیاف اکرولیک خالص قیمت بالاتری نیز دارد. فرش ماشینی ۷۰۰ شانه از لحاظ تراکم در انواع مختلف تولید می شود. به عبارت دیگر گره هایی که در راستای طول فرش به کار میرود همان تراکم قالی ۷۰۰ شانه است. تعداد گره های استفاده شده در فرش با مقاومت و دوام آن و همچنین قیمت فرش ارتباط مستقیم دارد. نوع واقعی قالی ۷۰۰ شانه، قالی ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ می باشد. این نوع از قالی ۷۰۰ شانه در مقایسه با فرش تبدیلی و طرح ۷۰۰ شانه ظرافت بیشتر و قیمت گرانتر دارد‌. فرش طرح ۷۰۰ شانه در اصل یک فرش ۵۰۰ شانه است که نوع بافت آن باعث این نامگذاری شده است.

مزیت خرید مستقیم فرش از کارخانه

 قالی تبدیلی از کیفیت و تراکم کمتری برخوردار است و بر اساس تبدیل در دستگاه ۷۰۰ شانه بافته می شود. افرادی که توان خرید قالی های گران قیمت را ندارند، خرید این قالی ها کاملا برای آن ها مناسب است. چرا که این فرش ها قیمت مناسبی دارند. ضخامت فرش ۷۰۰ شانه بر اساس همین مقدار از تراکم معین می شود. ضخامت فرش ۷۰۰ شانه اصل ۱۱ میلیمتر می باشد. در صورت بالا رفتن تراکم طولی فرش، باعث کم شدن ضخامت آن میشود. چون در صورت زیاد بودن نخ خاب فرش باعث خم شدن آن به اطراف می شود و در نهایت باعث از بین رفتن ظاهر طرح فرش میشود. مقدار ضخامت فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ در وزن آن نیز موثر بوده در واقع مقدار تراکم فرش تاثیراتی در مقدار ظریف بودن آن دارد.

در این بین خرید مستقیم فرش از کارخانه مزیت هایی دارد که چند نمونه را بررسی می کنیم. یکی از امتیازات خرید مستقیم فرش از کارخانه، موجود شدن جدیدترین طرح ها در خود کارخانه است. به عبارت دیگر شما قادر هستید تا جدید ترین مدل فرش را در کارخانه انتخاب کرده و خریداری کنید. از مزیت های خرید مستقیم فرش از کارخانه این است که طرح های آن از جدیدترین مدل بوده و شما بروز ترین نقشه ها را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از مزیت های خرید مستقیم فرش کاشان از کارخانه، تحویل سریع و به موقع فرش است. علاوه بر آن تنها در نمایشگاه کارخانه می توانید تمامی مدل ها و طرح ها را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *