قرارداد و اجاره‌بها به دلار غیرقانونی است

قرارداد و اجاره‌بها به دلار غیرقانونی است کد خبر: 598292 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۷:۴۵:۲۷ اعتمادآنلاین |

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در منطقه یک و دو تهران اجاره خانه دلاری شده است و بسیاری از صاحب‌خانه‌ها به سبب نوسانات ارزی مستاجر را مجاب به پرداخت اجاره بها به دلار می‌کنند.

به گزارش مهر، سعید لطفی عضو هیأت مدیره و خزانه دار اتحادیه املاک تهران در خصوص اجاره بهای دلاری به مهر گفت: قرارداد دلاری منع قانونی دارد و خلاف است. مشاورین املاک نیز ثبت نخواهند کرد با توجه به اینکه شاید مالک و مستأجر قبلاً با هم توافق کرده باشند که در این صورت بازهم در قرارداد ذکر نخواهد شد.

وی در ادامه به مهر گفت: راهکاری برای مقابله چنین معاملاتی وجود ندارد و نظارتی هم نمی‌تواند بر این امر داشت چرا که در اجاره نامه یک چیز است و در پشت پرده یک اتفاق دیگری رخ می‌دهد.

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی در خصوص اجاره بهای دلاری به مهر گفت: وقتی کاری قانونی نیست آسیب بر اقتصاد میزند با توجه به اینکه متولی مقابله با این امر، مجلس نیست و دولت باید مقابل این امر را بگیرد با کنترل نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و نظارت بر معاملات ملکی که در دست دولت است باید از این طریق‌ها مقابله شود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه ارز برای مبادلات صادراتی باشد به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و بانک مرکزی در این وسط باید وقتی کسی از طریق بانک دلار جابه جا می‌کند باید دلیل این جابه جایی را بپرسد و نگذارد این دلارها جابه جا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *