قتل زن مسن با انگیزه سرقت طلا

قتل زن مسن با انگیزه سرقت طلا کد خبر: 600803 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۰۸:۱۳:۳۴ اعتمادآنلاین |

مأموران پلیس تهران جسد زن سالخورده تنهایی را در خانه‌اش در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر کشف کردند که بررسی‌ها نشان داد به خاطر سرقت طلاهایش به قتل رسیده است.

به گزاش جوان، ساعت ۱۶ عصر روز شنبه ۱۳ اسفند‌ماه قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از قتل زن سالخورده‌ای در خانه‌اش در نزدیکی خیابان شهید مدنی باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی داخل اتاق نشیمن طبقه اول ساختمان مسکونی با جسد زن ۷۰ ساله‌ای به نام پروانه روبه‌رو شد که با اصابت جسم سخت به سرش به قتل رسیده بود. کنار جسد مجسمه گچی خونینی افتاده بود که حکایت از آن داشت عامل یا عاملان قتل حدود ۲۰ ساعت قبل با مجسمه ضربه محکمی به سر زن سالخورده زده و او را به قتل رسانده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد مقتول در این خانه تنها زندگی می‌کرده و وقتی همسایه‌ها یکی، دو روز از او بی‌خبر می‌شوند از پلیس و آتش‌نشانی درخواست کمک و در ادامه جسد خونین او را در اتاق نشیمن کشف می‌کنند.

تیم جنایی در نخستین گام از همسایه‌ها تحقیق کرد و یکی از آن‌ها گفت: «پروانه زن تنهایی بود که در طبقه اول ساختمان زندگی می‌کرد. البته فرزندان او هرچند روز یک‌بار به خانه‌اش می‌آمدند و به او سر می‌زدند. ما همسایه‌ها معمولاً هر روز پروانه را هنگام رفتن به نانوایی یا خرید می‌دیدیم. از یکی، دو روز قبل او را ندیدیم و به همین دلیل به خانه‌اش رفتیم تا جویای احوالش شویم، اما وقتی در را باز نکرد نگرانش شدیم و احتمال دادیم برای او اتفاقی رخ داده باشد که با اداره پلیس و آتش‌نشانی تماس گرفتیم و درخواست کمک کردیم. وقتی پلیس و آتش‌نشانی در خانه پروانه را باز کردند با جسد خونین او مواجه شدیم.»

در بررسی‌های بعدی مشخص شد عامل یا عاملان قتل با انگیزه سرقت دست به جنایت زده‌اند، چون طلا‌ها و پول‌های زن سالخورده از خانه‌اش سرقت شده بود. از سوی دیگر این فرضیه برای مأموران پلیس قوت گرفت که به احتمال زیاد عامل یا عاملان قتل آشنا بودند، چون در ورودی خانه مقتول سالم بود، از طرفی هم وسایل خانه زیاد به به‌هم ریخته نبود که معلوم بود قاتل یا قاتلان محل نگهداری طلا و پول‌های پروانه را می‌دانسته و با کمترین جست‌وجو موفق به سرقت اموال او شده‌اند.

همچنین تیم جنایی در ادامه بررسی‌های خانه مقتول با مواد غذایی و سبزیجات تمیز شده و بادمجان‌های پوست کنده شده روبه‌رو شدند که نشان می‌داد قرار بوده میهمان یا میهمانانی به خانه‌اش بروند و او نیز در تدارک درست کردن ناهار بود.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، جسد مقتول برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد. ماموران در تلاشند با بررسی دوربین‌های مداربسته، تحقیق از همسایه‌ها و خانواده زن فوت شده عامل یا عاملان قتل را شناسایی و دستگیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *