زن دلسوز برای آزادی یک زندانی النگویش را فروخت

زن جوان در جریان پیگیری پرونده قتل برادرش، با یک زندانی دیگر آشنا شد و او را آزاد کرد.

زن دلسوز برای آزادی یک زندانی النگویش را فروخت کد خبر: 616316 | ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۰۸:۰۹:۱۷ اعتمادآنلاین |

زن جوانی که برای پیگیری پرونده قتل برادرش به دادسرای امور جنایی تهران رفت و آمد داشت، وقتی متوجه شد مرد جوانی به خاطر دیه ۱۹‌میلیون تومانی در زندان به سر می‌برد، النگویش را فروخت و زندانی را آزاد کرد.

به گزارش روزنامه جوان، شامگاه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به مأموران پلیس تهران خبر رسید، چند مرد جوان در پارکی حوالی شهرک ولیعصر (عج) در جنوب غرب تهران درگیری خونینی را رقم زده‌اند.

وقتی مأموران پلیس به محل رسیدند، دریافتند لحظاتی قبل سه برادر در درگیری پسر ۲۴ ساله‌ای به نام بابک را زخمی و راهی بیمارستان کرده‌اند. سپس مأموران به بیمارستان رفتند که مشخص شد بابک بر اثر شدت جراحات به کام مرگ رفته‌است.

بدین ترتیب پرونده به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان هم سه برادر را بازداشت کردند.

یکی از متهمان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و دو برادر هم به درگیری با مقتول اعتراف کردند.

یکی از متهمان گفت: «مقتول از دوستان ما بود. مدتی قبل خودروی برادرم را برداشته بودم و همراه بابک به تفریح رفتیم. بابک داخل خیابان یکی از دوستانش را که سوار نیسان باربری بود، دید و با او شروع به شوخی کرد. مجبور شدم به خاطر شوخی او با خودروی برادرم با سرعت حرکت کنم و در نهایت هم تصادف کردم. پس از این حادثه قرار بود او قسمتی از خسارت وارد شده را به برادرم بدهد، اما او زیر بار نمی‌رفت و همین موضوع باعث کری‌خوانی ما در اینستاگرام شده‌بود تا اینکه شب حادثه با هم درگیر شدیم. او چاقو داشت و به ما حمله کرد و برادرم هم با چاقو او را زد.»

قاتل و متهم دیگر هم در بازجویی‌ها اظهارات برادرشان را تأیید کردند.

متهمان در دادگاه محاکمه و یکی از برادران به قصاص و دو برادر دیگر هم به حبس و دیه محکوم شدند.

رأی دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم متهمان به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. در حالی که یکی از متهمان در انتظار چوبه‌دار قرار دارد، یکی از برادران که به دیه محکوم شده‌بود با کمک خیرین دیه‌اش پرداخت و از زندان آزاد شد، اما برادر دیگر هم که زندانی‌اش تمام‌شده و نتوانسته بود دیه‌اش را پرداخت کند، در زندان به سر می‌برد و به همین‌خاطر مادر وی مدتی قبل برای پیگیری پرونده پسرش به دادسرای امور جنایی تهران رفته‌بود که با زن خیری آشنا شد.

این زن وقتی فهمید یکی از پسران زن میانسال به خاطر پرداخت بخشی از دیه در زندان است، النگویش را فروخت و ما بقی دیه مرد زندانی را پرداخت کرد و بدین ترتیب برادر دوم نیز از زندان آزاد شد.

زن خیر درباره این اقدام خداپسندانه به خبرنگار ما گفت: «برادرم تیرماه سال ۹۹ به خاطر اختلاف مالی ۶۰۰ میلیون تومانی درگیری رقم زد و در جریان آن یکی از آشنایان را به قتل رساند. مدتی قبل برادرم پای چوبه‌دار رفت. آن روز سخت‌ترین روز زندگی ما بود، اما اولیای‌دم در اقدامی خداپسندانه به او مهلت دادند. من در این مدت برای پیگیری پرونده برادرم به دادسرا رفت و آمد دارم و تلاش می‌کنم از طریق تیم صلح و سازش رضایت اولیای‌دم را جلب کنم. یک روز وقتی به دادسرا رفتم با گریه و ناله‌های زن میانسالی روبه‌رو شدم که فهمیدم پسرش به خاطر ۱۹ میلیون تومان در زندان است. همان لحظه به یاد مادر خودم افتادم که به خاطر برادرم موهایش یک‌شبه سفید شد و در همان لحظه النگویم را از دستم بیرون آوردم و به او دادم تا بفروشد و با پول آن پسرش را آزاد کند. الان پسر او آزاد شده و من امیدوارم خدا کمک کند و اولیای‌دم برادر مرا هم ببخشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *