راه اندازی پمپ بنزین در کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، بسته به عوامل متعددی ممکن است اهداف مختلفی برای سفر داشته باشند. روش های مهاجرتی در نظر گرفته شده برای مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است اما یکی از مرسوم ترین روش های مهاجرتی، راه اندازی بیزنس در کانادا است که از محبوب ترین آن ها می توان به راه اندازی پمپ بنزین در کانادا اشاره کرد.

مشاغل مربوط به پمپ بنزین یا فروش بنزین، مشتریان زیادی را به خود جذب می کند چرا که مردم برای استفاده از وسایل نقلیه خود به آن احتیاج دارند. جالب است بدانید بنزین تنها یکی از محصولاتی است که در پمپ بنزین های کانادا به فروش می رسد. بسیاری از پمپ بنزین ها، ایستگاه مناسبی برای فروش غذا، نوشیدنی و اقلام فروشگاهی هستند. با این حال اگر علاقه مند به خرید پمپ بنزین در کانادا هستید، باید بدانید عوامل متعددی ممکن است بر خرید آن تاثیرگذار باشد.

شرایط سرمایه گذاری و خرید پمپ بنزین در کانادا

برای اینکه روند خرید و یا سرمایه گذاری شما برای پمپ بنزین در کانادا بدون مشکل باشد، در وهله اول باید اثبات کنید که با ایجاد این سرمایه گذاری، تاثیر مثبتی در اقتصاد کانادا خواهید گذاشت. دیگر شرایط مورد نیاز برای خرید پمپ بنزین این است که شما باید یک بیزنس پلن یا همان طرح تجاری بسیار خوب و حرفه ای از خود ارائه دهید.

نکته قابل توجه در خصوص خرید پمپ بنزین در کانادا این است که شما یا می توانید تنها مالک پمپ بنزین باشید و یا اینکه کل مجموعه پمپ بنزین به همراه فروشگاه های موجود در آن یا کارواش ها را هم خریداری کنید. در هر دو صورت این قضیه به بودجه مالی شما بستگی دارد و مدیریت کل مجموعه را می توانید خودتان بر عهده بگیرید.

نکاتی در خصوص خرید پمپ بنزین در کانادا

خرید پمپ بنزین در کانادا به سرمایه خوبی مثلا حدودا ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار نیاز دارد. اگر شخص دیگری در حال حاضر مالک پمپ بنزین باشد ممکن است روند خرید پمپ بنزین کمی پیچیده تر شود. اجاره دادن مغازه ها و فروشگاه های موجود در پمپ بنزین نیز بخش دیگری از وظایف شما به شمار می رود.

طرح راه اندازی پمپ بنزین در کانادا

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) عالی است که به اهداف شما در خصوص سرمایه گذاری جهت می دهد. همچنین راه اندازی کسب و کار پمپ بنزین راه شما را در این مسیر آسان تر می کند.

کلیه محصولات و خدماتی که پمپ بنزین شما ارائه می دهد را بشناسید

اگر چه قصد شما از خرید پمپ بنزین فروش بنزین است اما با اجناس فروشگاه های داخل پمپ بنزین و یا خدماتی که ارائه می دهند کاملا آشنایی داشته باشید.

مدیریت دقیق پمپ بنزین می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. حتی ممکن است با کمی خلاقیت، تعمیرگاه ماشین کوچکی را نیز در بخشی از پمپ بنزین راه اندازی کنید تا در صورت نیاز مردم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

مسئول اصلی پمپ بنزین را مشخص کنید

 هر کسب و کاری نیاز به یک مجموعه کامل از انواع وظایف و مسئولیت ها دارد. بسیاری از مالکان پمپ بنزین مدیریت مجموعه را خود به عهده می گیرند، اما ممکن است برخی دیگر ترجیح دهند افراد دیگری را مسئول این قضیه کنند به هر حال همه چیز را به صورت حساب شده و کنترل شده پیش ببرید.

تعداد کارمندان را مشخص کنید

با توجه به نیاز پمپ بنزین، نیروهای کار مورد نیاز خود را استخدام کنید. مسئولیت های افراد را برای آن ها شرح دهید و اقدامات مربوط به انجام قرارداد را در این خصوص انجام دهید.

برنامه ریزی های لازم در خصوص تبلیغات را انجام دهید

اگر پمپ بنزینی که خریداری می کنید، شناخته شده باشد نیازی به تبلیغات نیست اما در صورت نیاز به تبلیغات، هزینه های مورد نیاز در خصوص تبلیغات و جاهایی که قرار است تبلیغات را انجام دهید را ارزیابی کنید.

هزینه های پرداختی پمپ بنزین را محاسبه کنید

بیمه، مالیات و سایر هزینه ها را به خاطر بسپارید. پمپ بنزین ها مانند اکثر مشاغل نیستند. برای بیمه، مجوزها و مالیات های خاص باید هزینه کنید. بیمه شما باید آتش سوزی، انفجار و سایر مسئولیت هایی را که اکثر مشاغل فاقد آن هستند پوشش دهد.

هزینه راه اندازی پمپ بنزین در کانادا

اولین فاکتور موثری که می تواند در هزینه خرید پمپ بنزین تاثیر بگذارد، نوع پمپ بنزینی است که قصد خرید آن را دارید. پمپ بنزین ها در کانادا به ۳ دسته خدمات رسانی کامل، حداقل سرویس و سلف سرویس تقسیم می شوند. پمپ بنزین هایی که خدمات رسانی کاملی را برای مشتریان خود ارائه می دهند، علاوه بر فروش بنزین، شیشه ماشین ها را پاک می کنند، فشار باد لاستیک های ماشین را بررسی می کنند، روغن ماشین را چک می کنند و در ازای این خدمات، مبلغی را دریافت می کنند.

از طرفی، پمپ بنزین هایی با حداقل سرویس، تنها به فروش بنزین بسنده می کنند و خدمات دیگری را ارائه نمی دهند. پمپ بنزین های سلف، پمپ بنزین هایی هستند که خدمات آن ها بسته به نیاز مشتریان دارد و افراد بسته به خدماتی که احتیاج دارند می توانند از آن ها استفاده کنند و هزینه را پرداخت کنند.

بنابراین نوع پمپ بنزین می تواند در میزان هزینه ای که برای خرید پمپ بنزین خرج می کنید اهمیت زیادی داشته باشد و این امر بسته به بودجه مالی شما دارد. پس اگر قصد دارید هزینه های راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا را حساب کنید، می توانید از وب سایت گنجینه ارز که شامل گزینه هایی مانند نرخ دلار کانادا امروز و حتی قیمت یورو در کانادا است، استفاده کنید.

راه اندازی یا اجاره پمپ بنزین در کانادا

یکی از سؤالات مهمی که در ذهن علاقه‌ مندان به سرمایه‌ گذاری از طریق راه اندازی پمپ بنزین وجود دارد این است که خرید پمپ بنزین بهتر است و یا اجاره آن؟ پاسخ اجمالی به سؤال این است که برای سرمایه ‌گذارانی که از ایران وارد کانادا می ‌شوند، اجاره پمپ بنزین گزینه بهتری است.

اول اینکه هزینه خرید یک پمپ بنزین در کانادا بسیار بالاست و شما باید قادر به پرداخت این مبلغ باشید. قیمت پمپ بنزین ها نیز بستگی به مکان، میزان فروش، وسعت و… تفاوت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان عدد خاصی برای آن ارائه داد. با این‌ حال خریداری یک پمپ بنزین مناسب در کانادا ممکن است تا چند میلیون دلار هزینه داشته باشد.

مشکلی که وجود دارد این است که برای کسانی که به ‌تازگی و با ویزای موقت سرمایه‌ گذاری وارد کانادا می ‌شوند، امکان دریافت وام بانکی سنگین وجود ندارد و آنها باید کل این مبلغ را به صورت نقد بپردازند. به همین دلیل خرید پمپ بنزین برای این افراد چندان منطقی نخواهد بود.

خرید پمپ بنزین در کانادا در صورتی به ‌صرفه است که شما بتوانید 60 تا 70 درصد مبلغ خرید را از طریق وام تأمین کنید و تنها 30 تا 40 درصد باقی مانده را خودتان بپردازید. البته خرید پمپ بنزین این مزیت را دارد که با افزایش قیمت ملک، قیمت پمپ بنزین شما نیز افزایش پیدا می‌ کند و بنابراین از این ‌جهت می‌ تواند برای شما سودمند باشد.

برخلاف خرید، اجاره پمپ بنزین در کانادا نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد. معمولاً قراردادهای اجاره پمپ بنزین در کانادا به صورت 5+5+5 تنظیم می ‌شوند. به این ترتیب که مدت ‌زمان اولیه قرارداد اجاره 5 سال است و پس از اتمام 5 سال، در مورد قیمت جدید با توجه‌ به شرایط تورم مذاکره مجدد صورت خواهد گرفت و این روند به همین شکل تا 15 سال ادامه خواهد داشت. در این مدت مالک حق باز پس ‌گیری ملک از شما را ندارد و تنها می‌ تواند هر 5 سال یکبار باتوجه‌ به نرخ تورم، میزان اجاره را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که برای اجاره کردن پمپ بنزین، شما باید بتوانید مالک را قانع کنید که می ‌توانید بیزینس موفقی داشته باشید. همچنان که ذکر شد، معمولاً قراردادهای اجاره پمپ بنزین در کانادا بلند مدت و به صورت 5 تا 15 ساله هستند. به همین دلیل مالکین علاقه دارند که پمپ بنزین خود را به کسی اجاره دهنده که قادر به ایجاد یک بیزینس موفق و پرداخت به ‌موقع اجاره ‌بها باشد.

داشتن تجربه اداره پمپ بنزین یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد مالکین می‌ شود. همچنین باتوجه‌ به اینکه معمولا چند ماهی طول می ‌کشد تا پمپ بنزین شما به سود دهی برسد، بهتر است که از ابتدا به‌ اندازه 6 ماه اجاره خود را کنار بگذارید تا در پرداخت اجاره به مشکل بر نخورید.

یکی دیگر از مزایای اجاره پمپ بنزین در کانادا این است که برخی از مالکان در صورتی که به صورت مستقیم با آنها وارد معامله شده و به توافق برسید، ممکن است از دریافت اجاره چند ماه اول از شما صرف نظر کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه پیدا کردن محل مناسب برای راه اندازی یک پمپ بنزین کار راحتی نیست و در بسیاری موارد برای خرید پمپ بنزین، قادر به پیدا کردن جای مناسب نخواهید بود و یا اینکه لوکیشن مناسب را پیدا می کنید اما جایی برای راه اندازی کسب و کار در این محل مناسب برای شما باقی نمانده است. در چنین مواردی، اجاره یک پمپ بنزین در یک محل مناسب، می تواند گزینه بهتری باشد.

از طرفی، با توجه‌ به اینکه در سال ‌های اخیر قیمت ملک در کانادا رشد قابل ‌توجهی داشته است، سرمایه‌گذاری از طریق خرید پمپ بنزین می ‌تواند سود خوبی را در آینده نصیب شما کند.

دیگر مزیت خرید پمپ بنزین این است که شما رئیس خودتان هستید و می ‌توانید هر طور که دوست دارید عمل کنید و کسب و کارتان را اداره کنید و همین مسئله می‌تواند دست شما را برای شکوفا کردن بیزینس تان باز بگذارد.

از معایب مهم اجاره پمپ بنزین در کانادا می‌ توان به این مسئله اشاره کرد که شما باید برای هرگونه تغییر اساسی، مجوز مالک را به دست آورید. البته توصیه می‌ کنیم که در قرارداد اجاره، بندهایی قرار دهید تا در مورد این مسئله اختیار عمل بالاتری داشته باشید.

از دیگر معایب اجاره پمپ بنزین در کانادا هم می‌ توان به افزایش قیمت اجاره اشاره کرد. معمولا درصورتی ‌که پمپ بنزین عملکرد موفقی داشته باشد، مالکین افزایش زیادی در مبلغ اجاره در نظر می گیرند و این مسئله می ‌تواند سود شما را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *