دست خالی «آیه‌های زمینی» از جشنواره کن| اعلام برگزیدگان بخش «نوعی نگاه»

داورهای بخش «نوعی نگاه» فستیوال کن جوایز این بخش را اهدا کردند.

دست خالی «آیه‌های زمینی» از جشنواره کن| اعلام برگزیدگان بخش «نوعی نگاه» کد خبر: 614750 | ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۲۳:۵۸:۰۰ اعتمادآنلاین |

لادن موسوی– برگزیدگان بخش نوعی نگاه معرفی شدند و «آیه های زمینی»، به کارگردانی مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی تنها فیلم ایرانی امسال جشنواره کن که در این بخش، در مسابقه شرکت داشت،از ایران دست خالی ماند.

به گزارش سینما اعتماد، جایزه اصلی این بخش به «چه جوری رابطه داشتم باشیم» به کارگردانی «مولی منینگ واکر» اهدا شد. این فیلم اولین ساخته او است که به همین دلیل به طور خودکار در بخش دوربین طلایی هم شرکت دارد. جایزه دوربین طلایی هم زمان با جوایز بخش اصلی مسابقه اهدا خواهد شد.

هرساله اختتامیه بخش «نوعی نگاه» یک روز قبل از اختتامیه رسمی برگزار میشود.

جان سی ریلی، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی، رئیس هیئت داوران بخش نوعی نگاه و آلیس وینکور، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی،
امیلی دوکن، بازیگر بلژیکی، پائولا بیر، هنرپیشه آلمانی، دیوی چو، کارگردان کامبوجیایی-فرانسوی از اعضای داوران این بخش بودند.

«نوعی نگاه» بخشی از جشنواره بین‌المللی فیلم کن است که در سال ۱۹۹۸ به منظور تشویق و حمایت از فیلم‌سازان ملیت‌های مختلف ایجاد شد. از سال ۲۰۰۵ جایزه‌ای به ارزش ۳۰ هزار یورو به برندگان این بخش اعطا شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *