دستگیری ترامپ کل آمریکا را منفجر می‌کند

​لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی هشدار داد که بازداشت احتمالی دونالد ترامپ به دستور دادستان منطقه منهتن، "کل کشور را منفجر خواهد کرد."

دستگیری ترامپ کل آمریکا را منفجر می‌کند کد خبر: 603466 | ۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۱۵:۰۹:۲۹ اعتمادآنلاین |

لیندسی گراهام طی مصاحبه با برنامه "فاکس اند فرندز" از شبکه فاکس نیوز گفت: بازداشت احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا کل این کشور را منفجر خواهد کرد و چنین اقدامی "حماقت" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ تحت تحقیقات هیات منصفه است که توسط دفتر دادستانی منطقه‌ای منهتن به اتهام جعل سوابق تجاری آغاز شده و همچنین متهم است که از طریق وکیل وقت خود، مایکل کوهن، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی "استورمی دنیلز" پرداخت کرده است.

دنیلز ادعا می‌کند که در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به او این پول پرداخت شده تا در مورد روابط ادعایی با ترامپ در گذشته سکوت کند، اگرچه خود ترامپ وجود چنین روابطی را رد می‌کند.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیشتر در پستی در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" از آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن به عنوان "فردی فاسد" انتقاد و تاکید کرد که مرتکب جرمی نشده است و به حامیانش یادآوری کرد که کمپین براگ به شدت توسط «جورج سوروس» سرمایه‌دار میلیاردر مجارستانی‌الاصل تامین مالی شده است.

لیندسی گراهام نیز با تکرار ادعاهای ترامپ گفت که آلوین براگ قصد دارد تا علیه ترامپ اتهاماتی را مطرح کند؛ وی در این خصوص استدلال کرد: یکی از اشخاصی که پیشتر در دفتر دادستانی منطقه منهتن مشغول بود، کتابی را نوشت که در آن سایروس ونس، دادستان سابق منطقه منهتن را به باد انتقاد گرفت که ترامپ باید تحت پیگرد قرار می‌گرفت اما او را رها کردید. اکنون این براگ است که نسبت به چنین چیزی تحت فشار است.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین از آلوین براگ به عنوان "دادستان تحت حمایت جورج سوروس" انتقاد کرد و افزود: براگ بودجه زیادی را برای کارزار دادستانی منطقه منهتن در سال ۲۰۲۱ از سوروس دریافت کرده بود.

روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه سه‌شنبه گزارش داد که پلیس کنگره ایالات متحده در حال افزایش آمادگی برای تظاهراتی است که ممکن است پیش از اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در واشنگتن برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *