بالون مشکوک به آسمان اروپا هم نفوذ کرد؛ اینبار در رومانی

بالون مشکوک به آسمان اروپا هم نفوذ کرد؛ اینبار در رومانی کد خبر: 597297 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۰۸:۲۵:۵۷ اعتمادآنلاین |

رومانی اعلام کرد، امروز سه‌شنبه جنگنده‌های ارتش خود را برای تحقیق درباره نفوذ یک بالن احتمالی به حریم هوایی این کشور اعزام کرده است.

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه «آی‌نیوز»، وزارت دفاع رومانی اعلام کرد، ارتش این کشور روز سه شنبه چند جنگنده را به ماموریت تحقیق درباره نفوذ یک بالُن به حریم هوایی رومانی فرستاده است. با وقوع این حادثه حالا پای اروپا نیز به مناقشه بر سر بالُن‌های اطلاعاتی بین آمریکا و چین کشیده می‌شود.

وزارت دفاع رومانی در بیانیه‌ خود تصریح کرد: ‌«سیستم تجسس هوایی نیروی هوایی ارتش رومانی یک شی هوایی کوچک که مشخصه‌های یک بالُن را داشت شناسایی کرد.»

وزارت دفاع رومانی در بیانیه خود نوشت: «دو جنگنده میگ-21 برای تعقیب این شی که در ارتفاع حدودا 11000 متری شناسایی شد به هوا برخاستند اما این شی را نه در رادار و نه به صورت عینی مشاهده نکردند.»

این اولین گزارش درباره نفوذ یک بالن مظنون به حریم هوایی اروپا از زمان شروع سرنگون سازی یک بالُن اطلاعاتی چینی و چند شی پرنده ناشناس دیگر در آسمان قاره آمریکایی شمالی محسوب می شود.

روز چهارم فوریه (15 بهمن) رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، جنگنده‌های این کشور یک بالُن جاسوسی چینی را در نزدیکی ساحل ایالت «کارولینای جنوبی» شناسایی و سرنگون کردند. با این وجود پکن ادعای آمریکا درباره این بالُن را رد و تصریح کرد که این بالُن دارای «ماهیت غیرنظامی» بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *