از کشف حجاب تا برادر آقای رئیس

از کشف حجاب تا برادر آقای رئیس کد خبر: 590998 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۹:۰۳ اعتمادآنلاین |

روزی سرد و سایه اعدام و قیمت پراید؛ همه‌چیز به همه‌چیز می‌آید. مهم‌ترین خبرهای روز بیستم دی ۱۴۰۱ را باهم مرور می‌کنیم؛ به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

موج انتقادها از اعدام‌های اخیر در ایران، در فضای بین‌المللی چنان بالا گرفت که کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل، هم وسط آمده و گفته: «این اعدام به‌منزله‌ی قتل‌های حکومتی‌ است.»- هنوز دستگاه سیاست‌خارجی کشورمان به این موضع‌گیری صریح این مقام مهم ملل متحد واکنش نشان نداده.

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور خط‌ونشان کشیده و خبر داده طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده با قاطعیت با «کشف حجاب» برخورد کند.

و افزوده «مجازات جرم تشویق و ترغیب دیگران به کشف حجاب بسیار سنگین‌تر از جرم کشف حجاب است، چرا که تشویق و ترغیب به کشف حجاب یکی از مصادیق بارز تشویق به فساد محسوب می‌شود.»

خبر خوب امروز برای ما روزنامه‌نگاران، خصوصا در روزنامه اعتماد، آزادی مهدی بیک، دبیر سیاسی روزنامه ما بود و البته خبر تلخ محکومیت احسان پیربرناش، روزنامه‌نگار ورزشی، به ۱۸سال زندان در دادگاه بدوی است- او چندروزی‌است در بازداشت است.

مجله تایم آمریکا امروز در گزارشی جنجالی به مناسبت سومین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی از قول میثم جبلی، برادر رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی، از پناهندگی او و دیگر برادرش خبر داد.

محمدامین جبلی، ۲۹ساله، برادرزاده این دو، یکی از سرنشینان فقید هواپیمای ساقط‌شده اوکراینی بود.

قیمت پراید بالا رفته؛ نه یک ذره و نه دو ذره؛ این خودرو که به ارابه مرگ شهره شده، به ۳۰۰میلیون تومان رسیده؛ یعنی در عرض یک‌سال صدمیلیون گران شده.

اوضاع اقتصاد روسیه هم بدجوری قمردرعقرب است؛ خبرگزاری بلومبرگ خبر داده روسیه مجبور است نفتش را کم‌تر از نصف قیمت‌های جهانی و حتی بسیار پایین‌تر از سقف قیمتی که گروه هفت بر قیمت نفت روسیه اعمال کرده‌اند، عرضه کند.

نفت شاخص روسیه ۳۷ دلار و ۸۰ سنت است اما قیمت نفت شاخص برنت بیش از ۷۸ دلار است.

از مدتی پیش گروه هفت یعنی آمریکا، کانادا، بریتانیا، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان همراه با اتحادیه اروپا شرکت‌های بیمه و حمل‌ونقل را ملزم کرده‌اند این کشورها تنها زمانی مجاز به ارائه خدمات برای صادرات نفت روسیه هستند که قیمت آن زیر ۶۰ دلار باشد.

هوا چه سرد کرده! ناگهان مدرسه‌ها و اداره‌های چندین و چند استان مملکت فردا و پس‌فردا تعطیل شدند؛ هم بابت برف و برودت هوا و هم از بیم کمبود گاز و برق- با این‌حال مازوت نسوزانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *