از نوه‌ امام تا استادیوم آزادی

از نوه‌ امام تا استادیوم آزادی کد خبر: 591765 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۲۳:۱۷:۲۸ اعتمادآنلاین |

یخ‌بندان برف‌وبارندگی فضای خبری کشور را فراگرفته. مهم‌ترین خبرهای روز بیست‌وپنجم دی ۱۴۰۱ را باهم مرور می‌کنیم؛ به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

در تهران چندین شهر و استان کشور برف و یخ‌بندان به ترافیک، تعطیلی مدرسه‌ها و کاهش ساعت کاری برخی مراکز اداری منجر شده.

انجمن تولیدکنندگان فولاد از کاهش دو میلیون تُنی تولید فولاد در کشور به دلیل قطع گاز و برق در این صنعت خبر داد. بنابر این اعلام، صنعت فولاد روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کند که امروز این عدد به ۱۵ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

در ادامه واکنش‌ها به اعدام علیرضا اکبری، دیپلمات متهم به جاسوسی برای بریتانیا، اتحادیه‌اروپا هم در بیانیه‌ای به این اعدام حمله کرد.

از عراق خبر آمده که علی خمینی، نوه امام‌خمینی، که اغلب به نزدیکی‌به اصول‌گرایان شناخته می‌شود در یک سخنرانی مذهبی در نجف از اعتراض‌های سراسری دفاع کرده و گفته: «این ملت صبور ولی معترض است، همه معترضیم… اعتراض باید باشد. اگر اعتراض نبود و سکوت مرگبار بود، ما باید می‌ترسیدیم.»

او گفته: «اگر مسوولان ما هر غلطی می‌کردند مردم فقط نگاه می‌کردند، باید می‌گفتیم یا این ملت مرده یا این حاکمیت صدام است که صدا از کسی در نمی‌آید.»

حامیان محمدحسین گرگیج، مشهور به مولوی گرگیج، روحانی ارشد اهل سنت استان گلستان، در برابر خانه او در شهر گالیکش، خواهان لغو احضار این روحانی اهل سنت به دادگاه ویژه روحانیت شدند- او در هفته‌های اخیر در نطق‌های انتقادی از اعتراضات سه‌ماه اخیر دفاع کرده بود.

کرونا دوباره در چین ترکتازی می‌کند. برای نخستین بار از زمان گسترش گونه‌های تازه‌ی ویروس کرونا در آذر امسال، در چین، دولت چین تأیید کرده ۶۰ هزار نفر از مردمش در پنج هفته جان‌شان را از دست داده‌اند- بخت‌یار باشیم که باز کرونا از چین زبانه نکشد.

درست در روزی که عربستان شاهد برگزاری یک ال‌کلاسیکو، در دیدار فینال سو‌پر جام فوتبال اسپانیا، میان رئال مادرید و بارسلونا است، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، هشدار داده «در صورت نصب‌نشدن تجهیزات کمک داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی در آینده، بازی‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال(در بازی‌های آسیایی) به ناچار در ورزشگاه‌های دیگر کشور که به این سیستم مجهزند برگزار خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *