کمیته بین‌المللی المپیک: ورزش روسیه و بلاروس همچنان تحریم می‌مانند

کمیته بین‌المللی المپیک بر محرومیت ورزشکاران روس از حضور با پرچم کشورشان تاکید و در رد دخالت سیاست در ورزش بیانیه‌ای صادر کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک: ورزش روسیه و بلاروس همچنان تحریم می‌مانند کد خبر: 604297 | ۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۲۰:۴۲:۴۰ اعتمادآنلاین |

در اجلاس کمیته بین المللی المپیک، بر محرومیت ورزشکاران روس از حضور با پرچم این کشور در مسابقات تاکید شد اما اعلام شد که تصمیمی برای محرومیت ورزشکاران روس و بلاروسی از حضور در المپیک ۲۰۲۴ گرفته نشده است. IOC همچنین در رد دخالت سیاست در ورزش بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه کمیته بین المللی المپیک آمده است: شرکت ورزشکاران روس و بلاروسی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هنوز به طور قطع تصمیم گیری نشده است. IOC صراحتاً این حق را برای خود محفوظ می دارد که در زمان مناسب در مورد شرکت ورزشکاران این دو کشور تصمیم گیری کند.

جنبش المپیک به کمک خود به هرگونه تلاش برای صلح ادامه می‌دهد ولی بازی‌های المپیک نمی‌تواند از جنگ و درگیری جلوگیری کند. آنها همچنین نمی توانند به تمام چالش‌های سیاسی و اجتماعی در جهان ما رسیدگی کنند. این حوزه سیاست است. بازی‌های المپیک می تواند نمونه ای برای جهانی باشد که در آن همه به قوانین یکسان و به یکدیگر احترام می گذارند.

همبستگی با ورزشکاران اوکراینی

کمیته بین المللی المپیک مجدداً بر حمایت از ورزشکاران اوکراینی از هر طریق ممکن تاکید می‌کند تا تیم قدرتمندی از کمیته ملی المپیک اوکراین در بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ و بازی های المپیک زمستانی میلان ۲۰۲۶ مشاهده شود. برای دستیابی به این هدف، IOC کمک مالی به اوکراین را سه برابر کرده و به ۷.۵ میلیون دلار رسانده است.

حداقل ۳۰۰۰ ورزشکار اوکراینی و سایر اعضای جامعه المپیک اوکراین از صندوق همبستگی IOC سود می‌برند.

تحریم‌ها علیه دولت‌های روسیه و بلاروس باید به قوت خود باقی بماند

کمیته بین‌المللی المپیک امروز (سه‌شنبه) بار دیگر تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرد که نقض آشکار آتش‌بس المپیک است.

هیچ رویداد ورزشی بین المللی در روسیه و بلاروس برگزار نمی‌شود.

هیچ گونه پرچم، سرود یا سایر نمادهای ملی روسیه و بلاروس نباید در هیچ رویداد ورزشی بین المللی نمایش داده شود.

هیچ مقام دولتی این دو کشور نباید برای هیچ رویداد ورزشی بین‌المللی دعوت شود.

دخالت سیاسی در ورزش

در رایزنی‌ها قاطعانه هرگونه مداخله سیاسی در اختیارات سازمان‌های ورزشی محکوم شد. این واکنش صریح و شدید به دخالت‌های سیاسی است زیرا اگر دولت‌ها تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ورزشکار می تواند در چه مسابقاتی شرکت کند را اعمال کنند، این پایان ورزش جهان خواهد بود. سازمان‌های ورزشی باید تنها مسئول تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ورزشکار می تواند بر اساس شایستگی‌های ورزشی خود در مسابقات بین‌المللی شرکت کند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *