وزارت صمت باز هم خلف‌وعده می‌کند و طرح فروش خودرو عقب می‌افتد؟

وزارت صمت باز هم خلف‌وعده می‌کند و طرح فروش خودرو عقب می‌افتد؟ کد خبر: 601600 | ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۳۰:۳۹ اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد سناریو‌های وزارت صمت برای طرح عظیم فروش خودرو را بررسی کرده و از احتمال خلف‌وعده این وزارتخانه خبر داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، فرآیند طرح عظیم فروش خودرو در حالی طبق وعده وزارت صمت از امروز آغاز می‌شود که این پرسش مهم وجود دارد که آیا شورای رقابت لیست قیمت‌ها را تا قبل از شروع مرحله ثبت‌نام متقاضیان در تاریخ ۲۶ اسفند، اعلام خواهد کرد؟ در این مورد می‌توان سه سناریو را در نظر گرفت. یکی اینکه شورای رقابت قیمت جدید خودروها را تا قبل از شروع ثبت‌نام متقاضیان اعلام خواهد کرد و بنابراین شهروندان با اطلاع از نرخ‌‌های جدید در این طرح بزرگ فروش شرکت خواهند کرد. سناریوی دیگر این است که وزارت صمت فروش ۵۰۰هزار دستگاهی را حتی با وجود عدم اعلام قیمت‌های جدید، در تاریخ مقرر اجرا خواهد کرد. در این صورت، احتمالا به صورت علی‌الحساب قیمت‌هایی برای خودروهای عرضه‌شده لحاظ و قیمت نهایی بعدا و وقتی شورای رقابت دستورالعمل مربوطه را صادر کرد، اعلام می‌شود. در صورت وقوع این سناریو، ثبت‌نام‌کنندگان عملا در طرحی با قیمت‌هایی نامعلوم شرکت خواهند کرد. این موضوع شاید استقبال از آن را کاهش دهد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: اما سناریوی سوم این است که وزارت صمت برای بار سوم خلف وعده کرده و این بار نیز به بهانه عدم اعلام قیمت جدید خودروها از سوی شورای رقابت، ثبت‌نام در ابرطرح فروش خود را به تعویق بیندازد. به نظر می‌رسد برای وزارتخانه‌ای که در عرض دو هفته دو بار و بدون ذکر دلیلی مشخص و قانع‌کننده، به وعده خود مبنی بر عرضه ۵۰۰هزار دستگاه خودرو عمل نمی‌کند، هت‌تریک در خلف وعده اصلا سخت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *