سفارتخانه‌های ایران و عربستان چه زمانی بازگشایی می‌شود؟

سفارتخانه‌های ایران و عربستان چه زمانی بازگشایی می‌شود؟ کد خبر: 601520 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۸:۴۰:۰۷ اعتمادآنلاین |

دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از امضای بیانیه مشترک سه‌جانبه میان ایران، پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری خلق چین گفت: پنج دور مذاکره اولیه انجام شده با عربستان سعودی که به میزبانی عراق و عمان انجام شد در دست‌یابی به توافق نهایی، موثر بود.

به گزارش تسنیم، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از امضای بیانیه مشترک سه‌جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری خلق چین در پکن گفت: گفتگوهای انجام شده میان دو کشور صریح، شفاف، همه‌جانبه و سازنده بود. رفع سوءتفاهم‌ها و نگاه رو به آینده در روابط تهران-ریاض، قطعا توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان اسلام را برای مدیریت چالش‌های موجود به‌دنبال خواهد داشت.

او همچنین گفت: پنج دور مذاکره اولیه انجام شده با عربستان سعودی که به میزبانی عراق و عمان انجام شد در دست‌یابی به توافق نهایی، موثر بود و از تلاش این دو کشور سپاس‌گزاری می‌کنم.

بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *