سرمایه‌گذاری اسراییل در هوش مصنوعی علیه ایران

مدیرکل وزارت دفاع اسرائیل از سرمایه‌گذاری این کشور در هوش مصنوعی برای تبدیل شدن به ابرقدرت در این حوزه خبر داد.

سرمایه‌گذاری اسراییل در هوش مصنوعی علیه ایران کد خبر: 614174 | ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۳:۵۹:۵۰ اعتمادآنلاین |

مدیرکل وزارت دفاع اسرائیل از «برنامه طولانی چندین ساله» این وزارتخانه برای سرمایه‌گذاری‌های گسترده در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش انتخاب،ایال زمیر گفت: این برنامه ظرفیت بهبود بخشیدن به اطلاعات و هدف‌گیری ایران را دارد.

زمیر اعلام کرد دولتش قصد دارد در زمینه هوش مصنوعی به ابرقدرت تبدیل شود و «یکی از چند عضو معدود باشگاه کشورهای برخوردار از سطح فوق‌العاده‌ای از این توانمندی باشد».

به گزارش رسانه‌های اسرائیل و خبرگزاری رویترز، او روز دوشنبه اول خرداد افزود اسرائیل قدرتی که در زمینه سایبری از خود نشان داده است را باید در عرصه هوش مصنوعی هم از خود بروز دهد.

به گفته زمیر، اسرائیل «قطعا یک ابرقدرت سایبری در سطح جهانی است و پیوسته نیز آن را ارتقا داده است.»

او که در اندیشکده سیاست راهبردی در دانشگاه رایخمن اسرائیل سخنرانی می‌کرد، افزود: دلیل موفقیت اسرائیل در عرصه سایبری، شناسایی به موقع ابعاد امنیتی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی آن بود.

زمیر اظهار داشت «صنعت سایبری» برای اقتصاد اسرائیل ثمراتی عظیم داشت و این رژیم را به نمونه‌ای جهانی تبدیل کرد و حال، همین رویه باید در مورد هوش مصنوعی تکرار شود.

به گفته این مقام اسرائیلی، هوش مصنوعی انقلاب بعدی است که چهره جنگ‌ها و میادین نبرد را تغییر می‌دهد.

او خبر داد که دولتش روی ایجاد یک سازمان اختصاصی مبتنی بر ترکیب فناوری‌های هوش مصنوعی و روباتیک کار می‌کند تا از جمله با «چالش‌های نوظهور» مقابله کند.

ایال زمیر خاطرنشان کرد که پیشرفت در هوش مصنوعی به ساخت سیستم‌های خودکاری که به‌طور مستقل اقدام کند، منجر خواهد شد.

بسیاری در جهان در دوره اخیر نسبت به مخاطرات ناشی از هوش مصنوعی و از جمله به کارگیری آن در ساخت تسلیحات و تقابل‌های امنیتی و نظامی میان کشورها و گروه‌های تبهکار یا دارای اهداف مشخص، هشدار جدی داده‌اند.

اسرائیل از دو سال پیش در یک روند تدریجی از برخی از تجهیزات نظامی خود با استفاده از هوش مصنوعی رونمایی کرده است.

خودروهای روباتیک برای گشت‌زنی در مرز جنوبی اسرائیل با نوار غزه، بدون این‌که نظامیان اسرائیلی در معرض خطر قرار گیرند، یکی از آن امکانات است.

صنایع هوافضای اسرائیل نیز به تازگی یک زیردریایی که «هزاران ساعت» عملیات را برای گردآوری اطلاعات براساس هوش مصنوعی انجام داده، به عنوان یکی از دستاوردهای خود معرفی کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بخشی از توانمندی سایبری اسرائیل در مقابله با ایران، عمدتا علیه تاسیسات هسته‌ای آن به کار گرفته شده است.

ایال خولاطا، مشاور پیشین امنیت ملی پیشین اسرائیل، ماه گذشته تأیید کرد که توانمندی موساد در عرصه سایبری برای مقابله با ایران به کار گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *